Ett eget rum

april 26, 2009

Tomater å annat grönt…

Filed under: Balkong — klotho @ 20:04

dscn3922Här står de på rad, i väntan på ny jord och mer utrymme.

Längst till vänster står Savantas, som ger tidig skörd av plommontomater med mörkröd färg och ”excellent skin quality”.

Därefter kommer Torquay, som tyvärr inte vet så mycket om och när jag googlar på Torquay och tomatplanta så kommer mitt eget tidigare inlägg upp… Ja, ja. Det är iaf en röd tomat av normal storlek om jag inte minns helt fel

Amatör kändes som ett lämpligt namn för en tomatodlare av min rang. Det är en busktomat som mognar tidigt och ger mycket stor skörd. Låter lovande!   

Sist i raden är Totem,  också det en busktomat som blir ca 50 cm hög och kompakt. Den ger normalstora frukter och bär frukt under lång tid av något mindre storlek

Ingen av dem behöver tjuvas. De valdes utifrån det kriteriet samt att de var röda. Tror också att de alla är busktomater. Förra årets tomatplantor rände iväg och blev skrangliga och jag tänkte försöka undvika det i år.

Här kommer en bild på Sally, Nelly min klematis som växer så det knakar. På påskafton var hon en torr kvist med vissna blad och se på henne nu!dscn39231 Klematis och dill verkar ha ungefär lika bråttom att ta sig fram och uppåt. Mina små dillplantor växer också så det knakar, just nu är de ca 1 cm höga små vippor på rad.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

