Ett eget rum

maj 5, 2009

Idag var det lönesamtal

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:13

Eller ska man kanske säga lönemonolog? Vår fackklubb har förhandlat åt sina medlemmar. De två tidigare åren valde jag att förhandla själv men i år med ett färskt varsel i bakfickan så kändes det inte som läge att pressa upp sin lön. Min chef redogjorde för löneavtalet och talade om vad jag hade i lön (ingen nyhet för mig dock) och meddelade sen min nya lön och sin förklaring till procentsatsen. Jag tackade och tog emot, just i år är jag bara tillfreds med att jag fick behålla jobbet. (Hade dock funderat på vad jag skulle kunna få i påslag och det stämde nästan på pricken med vad jag fick, så det kändes ok)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

