Ett eget rum

maj 7, 2009

Ingen trogen och regelbunden kund

Filed under: Film — klotho @ 19:38

Fick en sådan oemoståndlig lust att se Dalziel och Pascoe så jag slank in på cdon.com och tja, knappt femton minuter senare slank jag ut därifrån, 600 kronor fattigare men inom en snar framtid sju filmer rikare.

Dalziel och Pascoe är huvudnumret s a s, men genom klickandet på den filmen för den facila kostnade av 249 kronor så kunde jag få tillgång till erbjudandet: en dubbeldvd för 69 kronor. Hittade Eragon/Willow och tänkte som en god moster på systersöner. Misstänkte att de hade sett Eragon men troligtvis inte Willow. Efter ett telefonsamtal så visade det sig att de ägde Eragon och då kändes det som ett onödigt köp. Jag fick helt enkelt hitta något till mig själv så det blev Allt eller inget/Priscilla öknens drottning. Sen kunde man köpa tre filmer för 99 kronor, rätt frestande faktiskt. Det blev Den långa flykten, Ett rum med utsikt och Vargarnas pakt. Den sistnämnda är en fransk film så då blev jag lite inspirerad att leta franska filmer och lade till Tillsammans är man mindre ensam och Fiender emellan. Så enkelt!

Fick kämpa lite för att komma ihåg vilken e-postadress jag använt och lösenordet men lyckades efter en stund. Förstod sen varför det tog tid att komma ihåg det, förra beställningen gjordes i mars 2007.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

