Ett eget rum

maj 10, 2009

Två av fyra – blues

Filed under: Musik — klotho @ 18:24

Blev inbjuden av M3 och sambo att bevista en blueskonsert i mitten av april och när jag skulle skriva ”tre av fyra” så inser jag att jag missat att skriva om denna begivenhet så nu blir det två musikinlägg på raken.

Hindås station fungerar numera som någon form av aktivitetshus (och troligen väntsal för man kan fortfarande åka pendel?-tåg till och från Hindås), bl a så huserar Hindås kulturförening där, som jag numera är medlem av… För att kunna servera alkohol undan serveringstillstånd så har jag för mig att måste det vara ett slutet sällskap, därav medlemsskapet. Nåväl, vi åkte dit och lyssnade på ett göteborgsband som heter Black Coffee och som spelar blues med tydlig influens av Hendrix. Det var en upplevelse av blandad karaktär. Gitarristen i tremannabandet var fullkomligt lysande, det var en upplevelse att lyssna på honom. Trummisen var helt och okej men däremot så var basisten/sångaren lite mer ojämn i sitt utförande. Vissa låtar passade perfekt till hans röst och det tillsammans med gitarrspelandet gav rysningar längs hela ryggen. Andra låtar var så totalt fel till rösten att det blev rysningar av en helt annan karaktär. Nu är jag inte så musikalisk att jag kan ge någon form av expertutlåtande, men M3:s sambo är det och när vi snackade efteråt så var vi alla tre ganska ense om den blandade kvaliteten. Han hade dessutom noterat missade ackord som hade gått både mig och M3 spårlöst förbi.

Som en liten slutkläm så syns den övre delen av min och M3:s skalles baksida på bild i Borås tidning, som hade en reporter på plats. Jag tvivlar på att jag känt igen mig själv på den bilen men kände igen M3:s håruppsättning.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

