Ett eget rum

maj 11, 2009

Inga beställningar på en torsdag!

Filed under: Böcker,Film — klotho @ 20:43

Sent i torsdags kväll beställde jag som tidigare nämnt en hög med filmer från cdon.com. Idag kunde jag hämta ut dem på posten (ICA). Så med andra ord så ska jag inte beställa filmer en torsdag i fortsättningen, en tisdag eller onsdag hade ju möjliggjort leverans innan helgen. (Tänk om Adlibris hade den hastigheten!)

Ikväll har jag tittat på första avsnittet av Dalziel och Pascoe och tja, det är ju inte som böckerna det är det verkligen inte. Men det är en engelsk deckare och Pascoe är ju bara för söt. Wield är dock alldeles för söt han också, var är det fula stenansikte som Hill har begåvat honom med? Har ytterligare två avsnitt (skivor) och inga av dessa tre är vad jag vet översatta till svenska. I An advancement of learning finns det i bokform en karaktär som heter Frannie Root och han återfinns i Döden löser alla problem som jag nyligen läst. Ska bli intressanta att se om han finns med i filmen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

