Ett eget rum

maj 11, 2009

Inköp av betongspik (skruv)

Filed under: Lägenhet — klotho @ 20:32

Jag ska äntligen sätta upp speglar i min lilla inbuktning i hallen eller jag och jag. K skall komma på besök med sin borrmaskin. Efter att telefonledes av mina beskrivningar och knackningar av väggen så konstaterades det att jag skulle köpa skruv och plugg till betongvägg. Min kollega på jobbet fick frågan om vilken butik han skulle besöka och han svarade att det inte spelade så stor roll när jag bara skulle köpa skruv (och plugg) så jag åkte till Bauhaus för andra gången i mitt liv. Vid mitt första besök så var jag med min kompis och hennes son när de shoppade en hammock.

Efter lite planlöst irrande så tog jag mig bort mot verktyg och skruvar. Brydde mig inte ens om att titta själv utan fångade in närmaste randiga person (de har randiga skjortor på sig, för er som  inte varit där!) och halade fram fästet som spegeln skall sitta i och bad om hjälp. Faktum är att det tog den randige mannen över fem minuter att fundera över just skruv och plugg, han mätte och han valde och valde tills han till slut presenterade ett förslag för mig.

Om det tog en erfaren yrkesman (mitt antagande) fem minuter att välja detta, hur lång tid och fel hade det inte kunnat bli om jag hade gjort det själv? 27 kronor kostade kalaset och jag hoppas K blir nöjd med valet.

4 kommentarer »

  1. I read this paragraph fully regarding the comparison of newest and previous technologies, it’s awesome article.

    Kommentar av stay with me — februari 13, 2013 @ 05:10 | Svara

  2. Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar
    one and i was just curious if you get a lot of spam remarks?
    If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it’s driving me insane so any assistance is very much appreciated.

    Kommentar av Helpful resources — maj 1, 2013 @ 04:11 | Svara

  3. The belt could be worn wherever so you can get a amazing operate out taking a cat nap or washing property.

    Kommentar av Samira — maj 17, 2013 @ 19:35 | Svara

  4. It’s in reality a pleasant as well as handy piece of data. Now i’m content you provided this convenient details with us. Remember to stop us educated like this. Thank you for revealing Click.

    Kommentar av Ppierre5.Newsvine.Com — september 23, 2014 @ 19:03 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

