Ett eget rum

maj 18, 2009

Balkongbilder från den 23 april

Filed under: Balkong — klotho @ 18:10

Äntligen hittade jag sladden som matchar telefon och dator!

DSC00005Här är kryddorna, diskreta men på uppgång, tillsammans med tusenskönan som inte klarade av livet längre in på balkongen och gav upp livsgnistan några veckor senare.

 

 

 

 

DSC00008Tomma hinkar för framtida tomatplantor, penséer i stillsam fägring, jord innehållande blomsterbönor och krasse.

 

 

 

 

 

DSC00010Klematis som sakta börjar bli grön och än så länge dillfrön under jord.

2 kommentarer »

  1. Alltså, jag gillar min trädgård, men när jag ser din balkong så blir jag lite sugen på en lägenhet igen. Med balkong, då alltså 🙂

    Vad fint du har det! Det ser ut som ett ställe där man kan läsa många böcker.

    Kommentar av Vixxtoria — maj 18, 2009 @ 21:41 | Svara

    • Tack! Det här är andra sommaren med balkong, levde jag i ett balkonglöst limbo, och vad jag då saknade var vädringsmöjligheter (hänga ut kläder å sånt). Förra sommaren började jag lite försiktigt med växter, bl a några tomatplantor som antagligen kunnat anmäla mig för misskötsel. Det gav dock mersmak (ja, inte misskötseln) och i år har jag flippat ut mer än vanligt. Har fördelen av att ha en mycket trädgårdsintresserad syster som är min guru i allehanda frågor.

      Det är morgonsol på balkongen vilket gör att det är mysigt och varmt till frukost och behagligt svalt eftermiddag och kväll. 🙂

      Kommentar av klotho — maj 19, 2009 @ 06:47 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

