Ett eget rum

maj 18, 2009

Barnasinne

Filed under: Uncategorized — klotho @ 17:45

Under några timmar igår var det totalt sju barn i ålder från 1,5 till 12 år som fördelade sin energi i min lägenhet. Det gick förvånansvärt bra (deras mammor fanns på plats), inte alltför mycket gråt och tandagnisslan, inga kraschade saker och inte överdrivet mycket spill och fläckar. Jag har lärt mig lite med åren genom regelbundna besök av systersönerna så nu får jag inte längre uppgivna suckar från en av mina kompisar och kommentarer som ”du har inget barnvänligt hem”*.

Mitt säng såg ut som slagfält för där barrikaderade sig de tre äldsta grabbarna med min lap top och surfade och spelade på ”hamsterpaj”.

En av de yngre gossarna slängde sig handlöst i en annan okänd (för honom) gästs knä och gick igenom namnen på de runt soffbordet, sedan organiserade han sångstund och firande av mig genom att samla ihop alla, få dem att resa sig, beordra mig att sitta ned och starta upp sången. Man undrar vad det kommer att bli av den grabben när han är sådan vid fyra års ålder.

*= Barnvänligt i bemärkelsen att ömtåliga saker inte skall nås av små  klåfingriga barnahänder.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

