Ett eget rum

maj 19, 2009

Inte renlärigt eller perfekt men ganska gott!

Filed under: Balkong,Mat — klotho @ 18:40

Till middag ikväll bjöd jag på ugnsbakade rotsaker kryddade med rosmarin* och helstekt fläskytterfile marinerad med dragon* samt egenhändigt gjord béarnaisesås. Såsen var en stundens ingivelse och jag följde receptet i Annas mat nästan helt och så fick jag ju använda dragon* där också. Den blev kanske aningen tunn, men mina gäster åt och verkade nöjda.

Jag hällde bort både lök och dragon efter att ha kokat det med vinäger för dragonen blev rätt tråkig i färgen. Använde mig bara av det smaksatta vattnet och hackade sen några färska dragonkvistar och hällde ner i såsen. Min syster kommer att bli stolt över mig, hon har redan gjort egen béarnaisesås och den blev gudomligt god(-are än min). Hon har lusläst Hemlige kocken och slängt ut alla påssåser och andra otäckheter från sitt hem, i viss mån till den övriga familjens bedrövelse eftersom de har haft vissa svagheter för rätter med många E i…

* från kryddlådan på balkongen så klart!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

