Ett eget rum

maj 19, 2009

Reselektyr

Filed under: Böcker,Utflykter — klotho @ 19:45

Jag ska ut och resa ett par dagar och ”har inget att läsa”. När jag reser vill jag ha läsvärt men inte för tjocka böcker (hellre två pocket) och inte alltför koncentrationskrävande heller. De ska funka som en ridå i tråkiga vänthallar och på sega flygresor. Resan till Lyon kommer att gå hyfsat fort för då är det direktflyg, men hemresan blir desto längre med byte i Frankfurt (tror jag det var…någonstans i Tyskland iaf) och då är det skönt att ha en knippe böcker att välja mellan. Min adlibrisbeställning har skickats idag (beställde den i torsdags, på förmiddagen, så de är inte en  i närheten av cdon.com:s leveransservice) och då borde jag kunna hämta ut den på fredag och så får jag hålla på mig till nerresan på söndag kväll. Behärskning! (Fast en bok kan jag ju börja i…)

Listan:

Conlon-McKenna, Marita: En liten hattaffär på hörnet (tja, varför inte?)

Meyer, Deon: Död i gryningen (tja, kan kanske vara något)

Pennac, Daniel: Som en roman (läste jag om här)

Egan, Jennifer: Den magiska cirkusen (tja, lite nyfiken)

MacBride, Stuart: Slakthuset (har väldigt svårt att motstå Minotaurs utgivning)

Griffiths, Elly. Flickan under jorden (som ovan)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

