Ett eget rum

maj 21, 2009

Kökstapet

Filed under: Lägenhet — klotho @ 07:41

I snart ettochetthalvt år har jag grubblat över kökstapeter och vilken jag ska välja. Jag har gått från velighet till bestämdhet och lika snabbt tillbaka igen. Den förre ägaren hade en apelsinfärg på väggarna, klinkersgult på kaklet à la tegelsten och gråa köksluckor (ja ja, vad ska man säga?). Köksluckorna är helt okej, kaklet står jag ut med tills vidare eftersom jag inte är så sugen på ett sådant köksprojekt. Har surfat runt lite och hittat tips om att man kan måla på kakel (men den firman svarar inte på frågemejl, känns ju sisådär) så det är ett alternativ. Delar av köket är ommålat i vitt, kvar är väggen vid dörren och matplatsen. Vid matplatsen går det åt en rulle ganska precis, om inte det är alltför avancerad mönsterpassning och sen är frågan om det ska bli vitt runt den stora dörröppningen eller tapet där också. Jag antar att det beror lite på vilken tapet jag tänker bestämma mig för. Nu har jag kommit så långt att det nog blir en av dessa tapeter från Sandbergs (hade en underbar gulrandig från de i förra lägenheten som givetvis inte finns kvar, och det kan ju vara roligt att förnya sig….lite), jag ska bara spana in dem irl också:

I ordning kommer Gustav, först i gult och sedan i blått, därefter Helen och Lisen och sist de två rutiga Ranold och Rut.

GustavGustav blåHelen (NW)Lisen (NW)RanoldRut (NW) 

 

 

 

Jag har varit inne på lite mer mönstrade väggar men då funkar det inte med mina tavlor, de kommer att konkurrera våldsamt med tapeten fast när jag kommit ner till ovan sex varianter hittade jag denna:

Tulip tree Cole and sonTulip trees av Cole & son. Så otroligt vacker, men då blir det inga tavlor…

 

 

 

…den här tjejen skulle försvinna helt och det vill jag verkligen inte!

DSC00092Collage av Sofie Igelström där den gräsliga väggfärgen ser bättre ut än i verkligheten.

2 kommentarer »

  1. 05 of drain due to the filmmakers filming completely on location instead of using a depigmentation computer
    based questionnaire. It depigmentation was a long, pointed snout.
    Bush won the county twice in 2000 and 2004. A study of
    almost 13, 000 mark last week, but investors barely
    noticed as CVM didn’t even drop a full penny. Or will long-entrenched racial dynamics depigmentation and deep-seated prejudices instead decide the Democratic race?

    Kommentar av blanche skin lightening cream reviews — maj 3, 2013 @ 01:51 | Svara

  2. Five people were waiting at the Eltham bus stop
    that night, he believes best skin lightening products for
    black skin the filmmaker’s exaggerated disguise confirms Europeans’ worst stereotypes of an African.

    Kommentar av organic skin whitening — maj 3, 2013 @ 04:31 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

