Ett eget rum

maj 31, 2009

Bye bye ginst…

Filed under: Balkong,Utflykter — klotho @ 18:48

…och varmt välkommen till heliotrop!

Min gula ginstbuske var ett spontant inköp utan eftertanke och jag har haft tveksamheter en längre tid, mest med tanke på hur mycket den fäller blomblad så när jag skulle till M3 på tårtkalas fick ginsten följa med som en extra bonus. Numera är den nedgrävd i ett nygödslat hörn av trädgårdslandet och jag tror att både jag och växten kände oss lättade (om man nu skall tillskriva växter mänskliga tankar och idéer…). I gengäld så tog jag en extrasväng till Rödby handelsträdgård och inhandlade en heliotrop (som jag har snöat in på sen jag läst ett inlägg på odla.nu), sen slank det också med en fuchsia och en rosa sommarsort av en blomma vars namn jag inte kommer ihåg men visst är den fin?

DSC00122Ginstbusken insnärjd av en krassestjälk, jag fick försiktigt snurra upp den från en kvist innan jag kunde plocka bort ginsten.

 

 

 

 

DSC00124Nykomlingarna på balkongen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

