Ett eget rum

maj 31, 2009

Krimalfabet – E

Filed under: Böcker,Krimalfabet — klotho @ 19:25

Paperback lover har kommit till bokstaven E och så har jag också gjort.

Kriminalförfattare jag gillar: Kjell Eriksson, fast jag har blandade upplevelser av de böcker jag läst hittills. Några har varit väldigt bra och några har jag inte avslutat…

Kriminalroman jag gillar: En helig dåre av Laurie R King. Det är den andra boken på svenska om den poliserna Martinelli och Hawkins i San Fransisco. Den första helt suveräna deckaren med de båda är Farlig begåvning (som bl a gavs ut av En bok för alla).

Kriminalroman jag vill läsa: En dans på rosor av Reginald Hill, som jag verkar ha missat att läsa…

2 kommentarer »

  1. Farlig begåvning minns jag som en stor upplevelse. Startade den trenden med alla lesbiska deckare? En av de första jag läste i alla fall.

    Kommentar av snowflake — juni 1, 2009 @ 19:10 | Svara

    • Jag tror iofs Val McDermid var först, fast hennes lesbiska journalist till deckare har ju inte blivit översatt förrän rätt nyligen. I Brannigan-serien så är det Kates bästa kompis och i viss mån källa, den lesbiska journalisten Alexis.

      Kommentar av klotho — juni 1, 2009 @ 19:54 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

