Ett eget rum

juni 1, 2009

Jag vill inte ens veta hur varmt det varit idag.

Filed under: Balkong,Uncategorized — klotho @ 20:07

Eftersom större delen av Europa har kvar sin pingstdag i oförändrat skick så var det rätt stillsamt på jobbet idag, lyckades t o m göra klart den första statistikrapporten för maj, den 1 juni. Sensation! Jag förvarnade mina kollegor att ”om arbetet så tillåter” så skulle jag gå tidigare. Kl 14.30 tyckte jag att arbetet tillät det så då satte jag mig i bilen och drog till Saltholmen. Där var jag kvar till 19.30, för att jag inte betalat för längre parkeringstid och för att jag började bli rätt hungrig. Solmässigt hade jag kunnat vara kvar ytterligare några timmar för solen fortsätta att skina med oförminskad skärpa.

Min heliotrop hade inte mått bra av den tropiska värmen på balkongen så det blev akututryckning och spolning under kranen ikväll. Dillen slokade men inte lika kraftigt. Då hör till saken att jag gick över och vattnade på balkongen i morse, de växter jag bedömde var i riskzonen. Uppenbarligen så har jag inte full omdömesförmåga när det gäller den delen.

Ringde sen syrran och diskuterade Nelly* (klematis med efternamnet Moser) som har tappat sugen lite grann. Resultatet blev att jag får ge mig av till blomsterhandeln och köpa gödning (eftersom klematis inte vill ha samma typ av gödning som de flesta andra vill ha…).

 

*som jag döpt om till Sally av någon märklig anledning. Får se hur ofta jag nämnt blomskrället vid (fel) namn och justera tidigare inlägg.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

