Ett eget rum

juni 6, 2009

Enchanted April

Filed under: Film — klotho @ 20:31

Det var ett tag sen jag såg en film, framförallt på bio. Hemma har jag varit för okoncentrerad för att ens sätta mig ner och slappna av. Köpte dock En förtrollad april, som jag en gång i tiden såg på bio. Det kändes som en passande investering trots att jag har ett tiotal filmer liggandes i hyllan, fortfarande osedda.

Det var en passande investering också, det är en söt och lite eftertänksam romantisk historia om en osannolik blandning av människor på ett slott en aprilmånad i Italien. Det är slutet av 1920-talet och fyra, av olika orsaker, frustrerade och otillfredsstälda kvinnor hyr ett slott i Italien och får lära sig att samsas under samma tak, inte helt smärtfritt. Det är en bagatell som ger små rysningar av välbehag när man ser den. Passar perfekt vid ett tillfälle då man bara vill ”försvinna bort”. Det är en blandning av kända och okända skådespelare med en ljuvlig (och bitsk) Joan Plowrigth i en av rollerna.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

