Ett eget rum

juni 6, 2009

Tisdag till fredag- gå direkt till sängen för att vila

Filed under: Samhället i stort och smått — klotho @ 18:01

Jag fick en lugn dag, i måndags, de efterkommande fyra arbetsdagarna har varit ett stressmoment i 220 eller liknande nivåer. Jag har jagat fram med sura uppstötningar i magen och kass nattsömn eftersom jag inte kunnat koppla av ens i sängen. Torsdagen var dessutom båda mina kollegor frånvarande, den ena hela dagen och den andra dök upp kl 15.30 istället för planerade 14.00. Jag lämnade arbetsplatsen kl 17.20 men inte arbetet, sista telefonsamtalet gjordes kl 19.00 där en djupt missnöjd kund slängde luren i örat på mig eftersom jag inte kunde ge henne något annat än en ursäkt.

Fredagen blev om möjligt ännu värre och när eftermiddagen kom var jag som en urlakad trasa, både after work och konsert senare på kvällen ställdes in och istället gick jag hem och somnade redan klockan 19.00 av ren och skär utmattning.

Juni är oftast en helvetisk månad i mitt jobb men i år började det tidigare än vanligt och till och med min chef var tvungen att engagera sig. Idag, lördag, har jag förutom en shoppingtur legat i soffa respektive säng och bara vilat, har inte ens orkat läsa i några av de böcker jag har (olästa och påbörjade). Det får mig att minnas förra årets första nio månader då detta var vardagsmat och mina helger gick åt till att återhämta sig, för att orka med jobbet, en tid som jag definitivt inte vill ha tillbaka.

Jag gillar mitt jobb, men ibland undrar jag hur länge jag kommer att orka, och det är ett jobb där det finns få äldre människor. Oftast så byter man tjänst, till de med lite lugnare tempo. Jag har faktiskt svårt att se mig själv sitta kvar på samma eller liknande tjänst om tio år.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

