Ett eget rum

juni 8, 2009

Valdeltagande

Filed under: Samhället i stort och smått — klotho @ 21:45

Jag kom iväg och röstade igår, efter lite lätt desperat letande efter röstsedeln så där i sista minuten. Därefter åkte jag iväg och firade en sjuttioåring, i ett sällskap där jag var yngst (närmast i ålder var femton år äldre) och där de flesta passerat sextio med råge. Vi diskuterade bl a röstning och valdeltagande och det faktum att det för tidigare generationer varit något av en högtid att gå och rösta. Man tog på sig finkläderna och sin allvarsamma min med sig till röstlokalen. Jag har inte riktigt haft den känslan, ett år jagade jag iväg halvklädd i sista minuten på kvällskvisten för jag hade glömt bort datumet men så har jag alltid tagit valdeltagande och röstande som något självklart.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

