Ett eget rum

juni 9, 2009

Skuggfigurer av Kevin Guilfoile

Filed under: Böcker — klotho @ 18:45

När jag ändå är inne på avdelningen dissningar så kan jag ju fortsätta med Skuggfigurer av Kevin Guilfoile. Den följde med mig till Lyon, och fick faktiskt följa med tillbaka, varför kan jag inte riktigt förklara.

Davis Moore ägnar sig åt att klona barn på en fertilitetsklinik, inte helt uppskattad av delar av den amerikanska befolkningen. Han lever i ett ganska tråkigt äktenskap men har en dotter på sjutton år som han avgudar. Så mördas dottern brutalt på sin arbetplats, en klädbutik och Moore blir utom sig av sorg och ilska. I sin jakt på mördaren bestämmer han sig för att klona dotterns mördare (han kommer åt DNA som mördaren lämnat efter sig på mordplatsen) och inseminerar ett ovetande par.

Jag läste aldrig klart denna bok, den fångade inte mitt intresse helt enkelt. För amerikansk i sin stil och författaren lyckades inte få mig att känna någon större sympati för huvudpersonerna. Snarare så var den tråkig, kan kanske användas som sömnmedel. Den kommer att åka med nästa lass till Emmaus.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

