Ett eget rum

juni 9, 2009

Snacka om att pricka rätt

Filed under: Shopping,Uncategorized — klotho @ 19:25

Funderade på en hjärna, men hittade efter en stund det perfekta smycket till M2, ett halsband med kaniner (hon och hennes sambo har en märklig svaghet för kaniner, även om husdjuret deporterades till hennes föräldrar efter alltför mycket gnagande på kablar) och beställde det från Paraphernalia mycket nöjd med mig själv. Mindre än en vecka senare går jag in på M2:s blogg och vad hittar jag där, jo ett inlägg om nämnda nätbutik och de söta smycken man kan tänkas vilja ha, framförallt ett armband med kaniner. Inser inte att jag prickat helt rätt utan jagar mest upp mig över att hon skall hinna beställa ett, eller förmå sambon att göra det. Gruvar mig över hur jag ska kunna närma mig ämnet utan att avslöja mig, men sen bör jag gruva mig över att armbandet inte dyker upp i brevlådan och det har jag fortfarande inte slutat med. M2 fyllde år i fredags så jag mejlade henne ett grattis med bild på armbandet (så att hon håller fingrarna och pengarna i styr) och skrev att jag hoppas det hinner komma innan vi träffas, i juli någon gång. Det kunde ta upp till fyra veckor att få sina varor, men det var att betrakta som ”highly unusual”. Det känns som om jag kommer att tillhöra den kategorin.

brain_medium

 

 

Hade nog tilltalat M2:s makabra sida, men hon har ju å andra sidan en strålande hjärna som knappast behöver skyltning.

 

 

 

bracrabbitdet_medium

 

 

Tilltalar M2:s rosa fluff-sida, som fortfarande kan förvåna mig efter många års vänskap.

 

 

 

broochcat_medium

 

 

Själv skulle jag hellre ses död än iklädd brosch, men för denna kattrumpa skulle jag kunna tänka mig att göra undantag.

4 kommentarer »

  1. De var ju fina. Jag gillar hjärnan. Och det röda hjärtat.

    Kommentar av snowflake — juni 12, 2009 @ 15:31 | Svara

    • Men det är usel postgång, för jag beställde halsbandet den 15 maj och fick bekräftelse att det var skickat ett par dagar senare och det har fortfarande inte dykt upp. Jag skulle gärna beställa något till mig själv också, men detta känns inte så förtroendeingivande.

      Kommentar av klotho — juni 13, 2009 @ 08:40 | Svara

  2. Hm. Det låter illavarslande.

    Kommentar av snowflake — juni 13, 2009 @ 15:10 | Svara

  3. […] väntan. I fredags väntade en glad överraskning på hallgolvet, ett kuvert från Portugal och M2:s present. Jag hade förlikat mig med att armbandet från Paraphernalia var försvunnet för evigt, de […]

    Pingback av Åtta veckors väntan är över « Ett eget rum — juli 12, 2009 @ 11:06 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

