Ett eget rum

juni 14, 2009

Lila böcker

Filed under: Böcker,Böcker i färg — klotho @ 11:23

När jag läste Snowflakes inlägg och såg hennes foton på lila böcker så konstaterade jag att jag hade två av de som avbildades. Eftersom innehållet i mina bokhyllor är rätt så rörigt för tillfället så passade jag på att röra till det ännu mer genom att spana efter lila böcker. Först trodde jag att det bara var i deckargenren som böcker lilatonades, men hittade även några på de andra hyllorna också.

DSC00135

Jag kan konstatera att jag är rätt svag för innehållet i alla mina lila böcker. Liam Hearn har jag precis börjat introducera till min systerson på 11,5. Han har avverkat Eragon-böckerna och frågade mig vid senaste besöket om jag hade något som han kunde läsa och eftersom jag har introducerat Manga* i hans liv så blev det lite mer japanskt.

 

 

 

 

 

*= Inte för att jag själv läser det, men som ett seriealternativ till Kalle Anka och Fantomen som han läser.

4 kommentarer »

  1. Åh, så snyggt, med en gammeldags radio också! (jag är en sucker för gamla radioapparater.)
    Även Snöfrid har Lian Hearn. 🙂

    Och nu inser jag att min Död i Garnet hill försvunnit nånstans, var??

    Kommentar av snowflake — juni 14, 2009 @ 11:28 | Svara

  2. Det är inte roligt att upptäcka ”hål” i bokhyllan. Jag har två böcker som jag inte vet var de är eller vem som har lånat dem. För jag har definitivt inte gjort mig av med dem.

    Radioapparaten funkar också!

    Kommentar av klotho — juni 14, 2009 @ 11:33 | Svara

    • Kanske jag ska börja samla på radioapparater? Det vore rätt åt sambon som har tvåsiffrigt antal stereoapparater, plus massor av stora fula bergssprängare i källaren.

      Kommentar av snowflake — juni 14, 2009 @ 11:43 | Svara

      • Mjae, böcker är väl lite roligare?

        Kommentar av klotho — juni 14, 2009 @ 11:55


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

