Ett eget rum

juni 14, 2009

Verkstadsbesök

Filed under: Bilen — klotho @ 19:02

Jag gjorde mitt bästa att förklara bilens oförklarliga beteende förra söndagen och fick till svar att de ska titta på den och återkomma. Vid 14.00-tiden ringde jag och frågade hur det gick och fick till svar att de hade en provkörning att göra men att jag kunde hämta den om en timme.

Väl på verkstaden fick jag förklaringen att det var slut på motorolja men de hade fyllt på, inga övriga fel kunde hittas på bilen. När jag frågade hur det kunde komma sig att batterilampan lyst och blinkat, och inte oljelampan fick jag till svar att batterilampan inte kan blinka och inget svar på varför oljelampan inte lyst. Jag betalade 300 kr (vilket var en oerhört behaglig summa) men gick därifrån lätt frustrerad.  För jag vet hur oljelampan ser ut, även när den lyser ilsket rött, eftersom jag råkat ut för det vid ett tidigare tillfälle. Jag vet också att det var batterilampan som lyste i söndags kväll. Kanske kan inte ens bilmekaniker förstå alla outgrundliga komponenter i en bilmotor? Jag skall nu kolla oljan lite oftare och inte förlita mig på instrumentbrädans brist på varningssignaler. (Sen drömde jag en helt absurd mardröm på natten om hur bilen stannade och hur jag fick kämpa i en oförstående Kafka-värld för att få hjälp)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

