Ett eget rum

juni 15, 2009

Om att omskapa text man läser

Filed under: Böcker,Jorden runt på åtta böcker — klotho @ 20:02

Hämtade upp mitt adlibris-paket på ICA med en utskrift från postens sökfunktion, orka vänta på avin som kommer först imorgon. Ett rätt så tungt paket innehållande sju titlar, där en av dem gjorde mig förvånad när jag plockade upp boken. Jag har nämligen varit ute i god tid och beställt några böcker till nästa stopp på Jorden runt-resan. Kiran Desai, Bittert arv och Gao Xingjian, En ensam människas bibel fanns båda till salu för 39 kronor och då är det ju inget att tveka över. Döm om min förvåning när jag plockar upp En ensam människas bibel och finner en inbunden bok på 450 sidor. Jag kollar med ISBN-numret på följesedeln och på bokens baksida, och dubbelkollar priset. Eftersom jag fortfarande tror att något fel har begåtts så går jag ut på nätet och adlibris sida, där det mycket riktigt står INBUNDEN (om än inte med versaler, då hade jag kanske noterat det).

Det är ju trevligt att få den inbunden eftersom de böckerna generellt sett har bättre hållbarhet än pocket men det gör mig lite sorgsen att boken reas ut för 39 kr.

Det är en rätt så dyster omslagsbild men som jag misstänkte så är den målad av författaren själv (som även är målare och kalligraf) och kanske får man en förklaring när man läst boken.

En liten och gnetig bild och ganska så dyster.Ensam människas bibel

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

