Ett eget rum

juni 17, 2009

Hjärna på högvarv

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 22:29

Fyra dagars ledighet, som jag ser fram emot som en vilsen själ i öknen som ser en hägring. Jag är så otroligt trött, i min hjärna. Det surrar och snurrar allt snabbare istället för att sakta ner. Jag vet att varje junimånad är såhär. Förra året jobbade jag över 25 timmar på tre veckor i juni månad, började min semester en fredag genom att gå in och jobba sju timmar på söndagen. I år är det trots allt lugnare, men ändå tar det så otroligt mycket energi från mig. Jag skulle kunna skriva en lång utläggning om det, men känner att jag inte vill eller orkar. Detta blir ett lite allmänt gnälligt inlägg som troligtvis inte kommer att ge mig eller någon läsare vare sig tröst eller inspiration.

Jag vill sova, jag vill inte umgås med människor, jag vill inte ha några krav på mig. Bara tanken på att fira midsommar och dessutom vara trevlig känns som en övermäktig ansträngning. Jag vill bara vara ifred. Men framförallt behöver jag sova, för då försvinner nog en hel del av min gnällighet. Sova, vakna och somna om utan krav att kliva upp ur sängen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

