Ett eget rum

juni 18, 2009

Nya favoriter i glassvärlden

Filed under: Mat — klotho @ 09:33

Vi är så lyckligt lottade på mitt arbete att vi har en personalmatsal, snarare restaurang med tanke på den fantastiska maten som serveras där, förödande om man försöker spara pengar och ta med sig matlåda. Häromdagen fick vi bl a lax med någon röksmak, dillsenapssås och jordärtskocksfärskost (det var så gott att vi åt tills vi storknade).

De har öppet restaurangen fram till ungefär klockan 14.30, och till dess har man chansen att köpa bl a glass.  Vilket framförallt vår avdelning utnyttjar rätt så ofta. Jag är rätt konservativ i min glassmak när det gäller GB:s sortiment, 88:an eller Nogger om det inte är väldigt varmt för då blir det Piggelin. Häromdagen så var det slut på de båda förstnämnda sorterna och inte tillräckligt varmt för den tredje så då testade jag Nogger mint och den var supergod. Rejält med mintsmak och en chokladstång runt pinnen som smakade som ischoklad. Väldigt tillfredsställande för sockerbehovet.

Av en slump hittade jag i en ICA-butik en ”glassburk” med kaffesmak (tråkigt nog eller lyckligtvis inte i ”min” butik), det var ICA:s eget märke och gudomligt gott. Egentligen så tycker jag nog kaffe är godast om det är som smaksättning, i glass, godis eller kakor.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

