Ett eget rum

juni 23, 2009

Tematrio – Presenter

Filed under: Böcker,Tematrio — klotho @ 19:00

                                          temapaket                   Puh! Inte kan man lämna sin dator i fred många dagar om man vill hålla sig ajour med omvärlden, det blir jobbigt att ”ta igen” det man missat. Lyrans tematrio den här veckan är bokpresenter, bra sådana som man fått eller gett bort. Jag väljer dock att ta med en som inte blev lyckad eftersom den är i färskt minne.

 

1. Bokpresent som inte blev så lyckad var den den bok i serien Naruto som inköptes till den äldste systersonen i ”midsommarpresent”. Jag köpte nämligen bok tre utan att kolla med vare sig honom eller hans mor och det visade sig att han var på bok nummer sju. Så det blir till att lämna tillbaka trean och köpa ett betydligt högre nummer. Lyckligtvis hade jag med mig Liam Hearnes Över näktergalens golv till honom så han blev inte helt utan. Eftersom han är väldigt lik mig just när det gäller läsande så borde jag ha begripit att han kommit längre på väg i seriens gång.

2. På min 18-årsdag fick jag en hel hög med böcker av mina närmaste kompisar, idel klassiker. För det konstaterades redan då att jag var svår att köpa böcker till, eftersom jag köpte och läste så mycket. I bokhögen fanns bl a Tusen och en natt, Rydbergs Singoalla m fl. En väldigt rolig och uppskattad idé.

3. Hannu Sarenströms första bok om sin trädgård (vinterbok tror jag) till min trädgårdsälskande syster gjorde stor succé. Likaså Under valnötsträdet av mor och dotter Bergenström blev en lyckad present. Men när det gäller kok- och trädgårdsböcker till min syster kan det i princip aldrig gå fel.

1 kommentar »

  1. Nej, vad dumt med Naruto. Tur man kan byta.

    Kommentar av snowflake — juni 26, 2009 @ 20:06 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

