Ett eget rum

juni 25, 2009

Sommarmorgon

Filed under: Balkong,Blandat svammel — klotho @ 03:44

Igår konstaterade jag med lätt stressad min att det är den 1 juli nästa vecka och fick lite panik inombords. Jag vill inte att sommaren skall försvinna in i ett töcken utan ha tid att njuta av den. Värmen har kommit till Göteborg och med den sköna sommarkvällar, där jag tyvärr har stupat i säng.

Nu har jag dock kommit ikapp och klockan i morse vaknade jag redan vid 05.30 och njöt av en uppstigande sol istället. Min balkong är en djungel som behöver lite tukt och förmaning och kanske finns det energi över till det ikväll. Vågar tyvärr inte ha balkongfönstret öppet mer än en smal springa, för min objudne gäst* från förra veckan har försökt ta sig in igen. Det är ju trevligt att ens hem är uppskattat men ibland så är det rätt skönt att få välja gäster själv.

Min balkong med morgonsol är som skönast riktigt tidiga mornar, innan solen börjat gassa alltför stark. Att sitta på balkongen och äta frukost är nästan i klass med att gå ut med bara fötter på en gräsmatta innan man slår sig ner vid trädgårdsmöblerna för frukosterande. Att jag bara stod ut i min förra lägenhet, utan balkong, i alla dessa år.

Jag besökte Blomstermarknaden i Lindesberg med mor, syster och systerson i lördags och kunde då inte låta bli att köpa två blommor till. En gul sommardahlia och en spretig blomma med rosa/aprikos blommor som jag hoppas min syster kan namnet på, för själv har jag redan glömt bort det. De står dock än så länge på köksbänken för jag vet inte riktigt var jag ska göra av dem någonstans.

*= skata

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

