Ett eget rum

juni 26, 2009

Superuser i telefoni

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 20:58

Jag fick en förfrågan om jag vill vara en s k superuser i vårt nya (krångliga och inte helt uppskattade) telefonsystem. Jag hör till de som inte är helt överförtjusta, men eftersom vi inte kommer undan så skadar det inte att skaffa sig kunskaper.

Jag berättade för M1 att jag ska bli superuser i telefoni och då gapskrattade hon och tyckte att jag var synnerligen lämplig för detta med tanke på hur mycket tid jag tillbringar i telefonen (åtminstone med henne).

Här vill jag iofs lägga in en kommentar och hävda att jämfört med mitt telefonpratande för säg femton år sedan så är jag nere i en tiondel i telefontid och jag hade fasansfulla telefonräkningar på den tiden. Jag blev avvänjd när jag tillträdde ett nytt jobb hösten 2000, då jag ägnade väldigt mycket tid åt att svara och ringa i telefon och nej, det var inte telemarketing eller dylikt men väldigt mycket av min kundkontakt skedde då per telefon, numera är det e-post som gäller (min telefonräkning minskade med 40% efter den hösten). 

För att få utbildning i detta så blir det en resa till Malmö i nästa vecka och det är ju inte helt fel. Frågan är bara hur jag ska få lite tid till att se Malmö och inte bara ett industriområde utanför Malmö? 

Jag blev dessutom en av de utvalda med nomineringen pedagogisk, strukturerad och positiv. Återigen gapskratt från M1 när jag berättade det och jag blev oerhört förnärmad och hävdade att hon inte känner mig tillräckligt väl…

2 kommentarer »

  1. Jojo, med tanke på hur ofta du råkar komma åt ”nån knapp” när du pratar i telefon så tycker även jag att det där är underhållande.

    Kommentar av M2 — juni 27, 2009 @ 19:41 | Svara

    • Du får skilja på mitt privata jag och det professionella, som vi pratade om tidigare.🙂

      Kommentar av klotho — juni 29, 2009 @ 05:50 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

