Ett eget rum

juli 1, 2009

Live i Malmö

Filed under: Utflykter — klotho @ 15:45

Det ser så himla enkelt ut på kartan, nästan raka spåret, tyvärr så stämmer det sällan med verkligheten. Jag lyckades dock köra rätt in i centrala Malmö, parkera på en gata och sen genom logiska (!) grubblerier ta mig upp till gågatan (Södra Förstadsgatan) och även leta upp ett antikvariat på Amiralsgatan.

Men sen, att ta sig ut till vårt kontor i ett industriområde gick inte lika bra för där stämde inte informationen med vad som stod på skyltarna. Dessutom så var det problem med 3G-nätet i Skåne så jag fick köra den gamla hederliga varianten och leta upp en levande person och fråga efter vägen. Det gick sisådär, och jag villade bort mig på fel sida av industriområdet och när jag väl kom till rätt sida så hindrade trafiken mig att läsa skyltarna så det blev några extra snurrar. Jag blev inte stressad utan var ute i god tid och hann äta lunch innan mötet började.

De skåningar jag träffade pratade dessutom helt begripligt. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

