Ett eget rum

juli 2, 2009

Och varför?

Filed under: Böcker — klotho @ 22:20

Kan jag inte sikta in mig på pocketböcker i nästa adlibris-beställning? Min önskelista dignar av nyheter av allehanda slag. Jag har böcker liggandes olästa, men vill ändå ha något nytt till semestern. Hur stor är sannolikheten att jag kommer att mostå  Vinterdöd av Rennie Airth, Dö med mig av Elena Forbes och Någon vakar i natten av Ann Patchett?

Sen är jag grymt sugen på Med livet framför sig av Emile Ajar, Tjuvarnas stad av David Benioff, Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska av Claire Castillon, Den blinda ugglan av Sadeq Hedayat och En munter begravning av Ljudmila Ulitskaja samt några fler titlar.

Det är betydligt dyrare att beställa böcker på nätet än gå in i en bokhandel, även om man får fler böcker för pengarna.

5 kommentarer »

  1. Hahaha. Jag har en beställning på 405 kronor på adlibris som jag plockade ihop igår. Det är kanske dyrare än vad det skulle bli i en bokhandel, men det är fler böcker för pengarna.

    Mitt stora problem är dock inte pengarna. Och egentligen inte ens utrymmet hemma (som snart är obefintligt), utan att jag har så mycket att läsa att jag inte precis har behov av mer…

    Men man får vara glad att det finns så många böcker som man vill läsa, här i världen.

    Kommentar av Vixxtoria — juli 3, 2009 @ 14:26 | Svara

    • Alla de böcker som finns i min lägenhet går in inte längre in i min bokhylla och det är roligt att ha något mer än böcker på väggarna (jag hädar, jag vet!). Egentligen är det mitt problem också, att jag har för mycket oläst och köper på mig mer och dessutom läser om gamla böcker istället. Nu har jag lärt mig att förlänge lånetiden på nätet så nu behöver jag inte supporta bibliotekskassan längre.

      Det är roligt att det finns så många böcker och att man hela tiden upptäcker fler man vill läsa So many books so little time. 🙂

      Kommentar av klotho — juli 3, 2009 @ 15:46 | Svara

  2. Jag skulle nog i och för sig kunna uppskatta ett hus där varje väggyta var täckt av böcker, men jag förstår vad du menar. (Själv har jag ett så opraktiskt gammalt hus att det är fönster nästan överallt, eller väggar eller hörn, och nästan omöjligt att få in bokhyllor någonstans.)

    Kommentar av Vixxtoria — juli 4, 2009 @ 15:23 | Svara

    • Alltså min kompis som har en trea, har ett rum täckt med bokhyllor (enda lediga utrymmet är där hon har en låg hylla och fönster och dörrar) och jag kan mer än gärna tänka mig det, när jag skaffat en trea. Mina bokhyllor gör redan nya bekanta förstummade/avvaktande/förtjusta.

      Det är jobbigt med fönster, ibland är de i vägen. 🙂

      Kommentar av klotho — juli 4, 2009 @ 16:24 | Svara

  3. Adlibris är helt klart en farlig sida. Vågar knappt bedöka den längre. Har minst 20 böcker som väntar på att bli lästa och jag behöver ingenting, ändå bestälde jag fem böcker igår…

    Kommentar av Lilla O — juli 4, 2009 @ 19:58 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

