Ett eget rum

juli 3, 2009

Bibliotek-on-line

Filed under: Böcker — klotho @ 23:22

Lyckades lokalisera mitt ”försvunna” bibliotekskort igår, det låg givetvis i mitt lilla häfte med plastkort som jag inte använder ”så ofta”. Idag gick jag in på ”mitt konto” och förnyade diverse lån, för att undvika nya avgifter. Lyckades dock inte helt, för Tusen strålande solar gick ut igår och det är en människa som vill ha boken efter mig. Måste få ur mig recensionen nu i helgen (”mitt” bibliotek där boken lånades har inte öppet på helgerna) och lämna tillbaka den på måndag, förhoppningsvis så blir det en inte alltför chockerande hög summa.

Himla smidigt att ha den funktionen på nätet, och därmed ha koll på biblioteksböckerna (det har jag nämligen inte på egen hand just nu).

Mitt eurocard däremot är lite mer använt, det har börjat krångla så jag kan inte använda det på ICA:s kortterminaler (funkar på en del andra av någon märklig anledning) så jag ringde till deras call center idag. Killen som svarade gick in på mitt konto och konstaterade att det nog inte var så konstigt att det var slitet, det var två år gammalt och välanvänt… Nu ska jag få ett nytt i nästa vecka, som jag kan börja slita på.

2 kommentarer »

  1. Jag väntar bara på funktionen som gör att man kan eposta tillbaka böckerna. Eller via sms, kanske om man inte har datorn tillgänglig.

    (Och jag talar inte om e-böcker.)

    Kommentar av Vixxtoria — juli 4, 2009 @ 15:16 | Svara

    • Det skulle vara det ultimata! Jag förstår inte varför jag har så svårt att få tillbaka biblioteksböcker? Alla böcker som jag lånat vill jag faktiskt inte äga.

      Kommentar av klotho — juli 4, 2009 @ 16:18 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

