Ett eget rum

juli 7, 2009

Med vissa vänner funkar det

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 09:42

För tillfället skulle man kunna säga att min vardagsrum är ockuperat, visserligen under fredliga former. M2 med sambo gästar mig och Göteborg några dagar. Jag jobbar ju tyvärr fortfarande så det är lite trist att kliva upp på morgonen och höra snarkningar (inte från M2) från vardagsrummet samtidigt som jag tassar runt i mina försök att vara tyst. Det är dock väldigt trevligt att ha gäster även om umgänget bara blir kvällstid än så länge.

Igår kväll när jag kom hem hade de planerat middagen och gjorde en kanongod sallad med kyckling, chèvre och avocado, lite skillnad mot mitt smörgåsätande den senaste tiden. Sen kontrade jag med att baka en chokladkaka till ett sent kvällsfika.  Mellan middag och kvällsfika, läste jag i en bok och de jobbade på sina datorer, och vi satt uppdelade i två rum. Det finns nog rätt många människor som skulle höja på ögonbrynet över denna brist på umgänge. Men det är det som är så skönt med goda vänner, att man känner varandra så väl att besök inte måste generera maximalt umgänge hela tiden.  Jag skulle snarare hävda att det är alldeles för utmattande. Sen är det kanske skillnad om man får besök av människor som man har mer sporadisk kontakt med. M2 och jag är väl uppdaterade med varandras liv så vi behöver inte uppdatera oss i någon större utsträckning när vi möts. Dessutom kommer de att stanna några dagar till och sen  i nästa vecka skall vi mötas i en sommarstuga i Halland så det blir gott om tid för ännu mer umgäng.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

