Ett eget rum

juli 8, 2009

Sommarkväll i Göteborg…

Filed under: Mat,Utflykter — klotho @ 08:16

Det regnade lite när vi lämnade ön och tog oss över mot fastlandet i Göteborg men sen var det strålande sol resten av kvällen. Vi satt på Grill Del Mundo vid Storan och njöt av god mat och vacker utsikt över kanalen.  Musikvalet lämnade dock en del övrigt att önska speciellt om man satt i närheten av högtalarna vilket vi gjorde. Det var inte världens snabbaste servering direkt, tog väl lång tid att få drycker men vi hade en väldigt trevlig servitris så det kompenserade en del av väntetiden. Maten var riktigt god, jag tog en halv kolgrillad kyckling med en väldigt smaskig röra av paprika och ingefära till. De övriga i sällskapet tog grillspettet och fick nästan ett halvmeter långt spett (per person!) med tre sorters korvar, fläskfile och ryggbiff samt grönsaker. Maten är väldigt rikligt tilltagen och mat grillad av proffs är en upplevelse.

I morse så tassade jag (som vanligt upp på tå) och fick höra snarkningar/susningar från mina kompisar, men det är bara två mornar till sen ska jag också sova (eller iaf inte åka till jobbet).

6 kommentarer »

  1. Men alltså, snart slutar jag läsa din blogg om du fortsätter skriva om Göteborg på det här sättet! 🙂

    Kommentar av Vixxtoria — juli 8, 2009 @ 09:24 | Svara

    • Grill Del Mundo är värt ett besök om du ska till Göteborg! 🙂

      Kommentar av klotho — juli 8, 2009 @ 12:01 | Svara

  2. Ja, den är fin. Det var länge sen jag var där (men jag var i stan för bara 9 dagar sen, faktiskt). 🙂

    Kommentar av Vixxtoria — juli 8, 2009 @ 12:05 | Svara

    • Då har du något mer att se fram emot till nästa besök! 🙂

      Kommentar av klotho — juli 8, 2009 @ 12:18 | Svara

  3. Jag satt faktiskt en hel eftermiddag på uteplatsen/inneplatsen till Ahlströms konditori. Det är ett skuggigt sommareldorado som jag upptäckt först sedan jag flyttat från stan. Man kan bara gå in och köpa lunch och fika och en macka till, och sedan glass hela dan. Perfekt! (Det skulle varit en bra bok till det där, men jag hade 2-åriga dottern med mig, så det var liksom ingen idé att packa upp boken ur väskan.)

    Kommentar av Vixxtoria — juli 8, 2009 @ 12:22 | Svara

    • Ahlströms är ju väldigt trevlig, men jag är ju svag för Brogyllens (mest för deras fantastiska sortiment och de har väldigt god frukost). Sen så gillar jag Steinbrenner & Nyberg för att det är mysigt. En två-åring kan ju onekligen distrahera läsandet. 🙂

      Kommentar av klotho — juli 8, 2009 @ 13:06 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

