Ett eget rum

juli 11, 2009

Ingredienser

Filed under: Mat — klotho @ 21:05

Vatten, vegetabilisk olja*, vegetabiliskt fett*, morotssaft*, salt (1%), emulgeringsmedel (sojalecitin), citronsaft koncentrat*, A- och D-vitamin, arom.

*KRAV-godkänd råvara

Fetthalt 60%

Tillverkad i Nederländerna

När jag frågade M2 med sambo vad de ville ha till frukost, svarade hon snabbt och tydligt: ”jag vill ha bordsmargarin på mackan”. Som M2 väl känner till så är det något som inte förekommer i mitt hem annat än när jag har gäster på mer än en natts besök. I vanliga fall äter jag nästan aldrig smörgås och har därmed inget bordsmargarin i mitt hem, de få gånger jag äter smörgås använder jag inte bordsmargarin. Det hinner därför mögla innan jag fått i mig det. Har jag smör hemma försöker jag komma ihåg att ta fram det i så god tid att det hinner mjukna, så gäster med smörgåsbehov får något att fästa pålägget på.

När jag letade runt i den loka livsmedelsaffären hittade jag en relativit liten bordsmargarinförpackning, Milda eko, och köpte den. Innehållet är det som redogörs i den inledande texten och jag måste erkänna att morotssaft gjorde mig förvånad. Nu har jag testat det på kvällens leverpastejsmacka och jag tycker nog att den har en distinkt smörig smak, morötterna anas dock inte alls. Förhoppningsvis håller det dock tills nästa besök kommer.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

