Ett eget rum

juli 11, 2009

Smörgåsdag

Filed under: Mat,Shopping,Utflykter — klotho @ 22:15

Solen sken inte, men det var uppehåll när jag gav mig iväg för att fira första semesterdagen (även om den var på en lördag). Jag stämde träff med A för att äta frukost på Brogyllens och strax efter tio på förmiddagen kunde vi dimpa ner i fåtöljerna i hörnet (min och M1:s favoritplats), så tittade vi på varandra och skrattade.  Vi var båda klädda i svarta skor, blåa jeans och blå-vitrutiga blusar. Tack och lov hade A en svart kofta som komplement och jag min vinröda kavaj. Frukosten var som alltid supergod (kaffe, Brämhultsjuice, dubbelfralla med pålägg, croissant, ägg, yogurt med färska bär) och vi satt i två timmar och pratade och efter det blev det en vända på stan. Jag tänkte visa A vad jag planerat i kökstapetsväg men Engelska tapetmagasinet hade stängt på lördagar på sommaren, vi gick in på Wettergrens och kollade in några av de barn- och ungdomsböcker vi pratat om innan vi hittade antikvariat med rea, därefter drog vi oss sakta upp på Södra Larmgatan, genade genom passagen vid Granit till Vallgatan. Jag gick in på Åhlens och kom ut med fyra blusar, A gick in på Milk & Honey och kom ut med en blus. Så sakteliga började min parkeringstid ta slut så vi enades om att skiljas åt på fyrtio minuter, jag för att fylla på parkeringstid och kolla i några affärer och A för att kolla i några andra affärer. Kvart i tre var det samling och Ahlströms, Le Pain Francaise och Kronhuset diskuterades. Jag gick till Kronhuset och A till Ahlströms men det slutade med att det blev Brogyllens igen, macka och kaffe.

Medan vi satt där så kom A på att vi äntligen skulle se The reader, men till vår stora grämelse hade den slutat gå (kunde de inte ha hållit sig en vecka till? För vår skull?). Bio blev det, Whatever works, och det var rätt passande faktiskt för det är A och jag som ser Woody-filmer.

När jag väl kom hem så avslutades dagens ätande med leverpastejsmörgås, eftersom jag inte orkade laga mat.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

