Ett eget rum

juli 13, 2009

Inget badväder i faggorna

Filed under: Mat,Uncategorized — klotho @ 16:13

Har spanat runt på yr.no för att se hur vädret skall bli på de ställen jag planerar att vara den här veckan och det är inga ljusa utsikter någonstans. Får satsa på utflykter den här veckan och hoppas på soligare väder nästa vecka.

Idag har varit en riktigt slö dag, jag klev visserligen upp innan åtta men sen dess har jag mest planlöst påbörjat en massa olika projekt (städa garderob/bokhylla/sortera i största allmänhet). Hade tvättid idag så det har gjort samt bakat en sockerkaka med antydan av kardemummasmak (eftersom jag tyvärr bara hade några få kardemummafrön kvar i kryddpåsen). Jag experimenterade med att byta ut mjölken mot en klick creme fraiche och tycker nog att resultatet blev lyckat. Ska prova den på några kompisar så att jag får ett objektivt omdöme om den också.

Ska jag ge mig iväg imorgon så måste jag trots allt börja plocka iordning och den energin finns inte just nu, tror att semestertröttheten slagit till och jag ska unna mig några slöa dagar nu där jag bara gör vad jag känner för.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

