Ett eget rum

juli 13, 2009

VVS, snickare eller åtminstone händig

Filed under: Uncategorized — klotho @ 22:24

Var ute hos K & S för fika samt lite bilskötsel (av min bil) och sen tog K och jag hunden för promenad så vi skulle kunna kolla in grannhuset lite mer. Det försegick aktiviteter av för K okända personer i trädgården och vi spekulerade i om ägarparet (i 90-årsåldern) hade sålt huset. När vi såg personerna på lite närmare håll så konstaterade K att det nog var äldste sonen med familj som grejade i trädgården.

Vi gick en runda och sen samma väg tillbaka, för ända sen jag såg huset så har jag varit förälskad i det. Det är ett litet behändigt tvåvåningshus i vitt med en gammal uppvuxen trädgård och jag som inte är det minsta intresserad av att bo och framförallt ägna mig åt skötsel av hus har fallit pladask. Jag fantiserar om att köpa det och möblera det (med ett bibliotek) men förtränger sådana otäcka ord som K nämnt rätt ofta, måla om utsida, dränera, värme. Jag kommer att behöva en sambo, och K föreslog att han skulle vara hantverkare eller åtminstone händig, helst ingen revisor. Men den yrkeskategorin har väl sina poänger när det ska deklareras. Jag tillade att det är ju bra om han är trevlig också.

Jag vill egentligen inte ha hus, bostadsrätt är mer än tillräckligt för mig för jag är inte lockad av att spackla, måla, gräva, dika, putsa, kakla och allt vad nu husägare sysslar med men drömma kan man ju.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

