Ett eget rum

juli 15, 2009

Vi ska bara titta…

Filed under: Böcker,Shopping — klotho @ 16:59

…sa vi till M2:s sambo när vi berättade att vi skulle göra en utflykt till Höganäs keramikoutlet. Det gjorde vi också, tittade alltså, men vi handlade också. Jag köpte sex fina blåskimrande Ittalaglas, fyra äggkoppar (Boda nova) i blå keramik som har en liten kant runt om där man kan klicka ut sin kaviar. En tablett i svartvitt (med motiv av Lisa Bengtsson) som jag ska ha på hallväggen och två blåa godisskålar s k Mariskål, i den mindre storleken.

Maribowl_120mm_light_blue

Därefter gick vi över till sommar-outleten och shoppade böcker, det blev bara en bok till mig för de böcker jag kunde tänka mig att köpa hade jag redan och resten ville jag inte ha, däremot blev det några till systersönerna. Två böcker som Gudrun Wessnert varit medskribent till, Germund och gnällsäcken (Berättelser om 1100-1400-talen), Trosspojken med snurretoppen (Berättelser om 1500-1600-talen), Lejonpojken av Zizou Corder, Leonard och draken och andra sagor om blommor av Sanna Töringe och Kristina Digman, Barnens fågelbok samt boken med helt fantastiska bilder Myrornas drottning är försvunnen av F Bernard/F Roca och slutligen till mig själv Kaffegodis av Christina Nemell.

DSC00003

2 kommentarer »

  1. Är Myrornas drottning en bilderbok, tecknad? Den vore kul att se. 🙂

    Kommentar av snowflake — juli 16, 2009 @ 10:46 | Svara

    • Varsågod! Fixat! Tråkigt nog (eller ja, glädjande är nog rätt ord) gick boken hem hos båda systersönerna så det blir inga utskurna sidor att rama in.

      Kommentar av klotho — juli 19, 2009 @ 10:14 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

