Ett eget rum

juli 17, 2009

Lästorka

Filed under: Böcker — klotho @ 04:21

Jag tog med mig Anna Gavaldas Lyckan är en sällsam fågel och Jed Rubenfelds Analys av mord till sommarhuset. Räknade dessutom med att utnyttja det befintliga bokutbudet på plats om det skulle bli kris. Det behövs dock inte för jag har inte läst mer än ett par sidor i de båda böckerna och sen har jag gett upp, inte heller har jag bemödat mig om att gå igenom bokhyllorna i min värdinnas hus. Jag undrar om jag börjar bli sjuk? Jag känner mig i alla fall lite gnällig i bemärkelsen ”jag har inget kul att läsa, jag vill inte ens försöka hitta något kul att läsa, det är bara synd om mig”.

Det enda som jag läst någorlunda ordentligt de senaste dagarna är DN och den är ju beklagligt anorektisk till sitt format i juli månad.

2 kommentarer »

  1. Lider också av lästorka just nu. Har hur många böcker som helst som väntar på att bli lästa, men ja har ingen ro. I-landsproblem förvisso, men rätt segt ändå!

    Kommentar av Lilla O — juli 18, 2009 @ 13:55 | Svara

    • Jag antar att man väntar på den bok som ska bli den tändande gnistan. 🙂 Det är ju inte så att alla olästa/halvlästa böcker är dåliga, men det är kanske en övermättnadskänsla. Hoppas att den går över snart.

      Kommentar av klotho — juli 19, 2009 @ 09:37 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

