Ett eget rum

juli 20, 2009

Sisyfosarbete

Filed under: Böcker — klotho @ 13:44

Så har jag då tagit mig i kragen och börjat sortera in böckerna ordentligt efter alla Snowflakes färgval. Vissa färger har tidigare tryckts in huller om buller men rött och blått har legat i högar i vardagsrummet. Samtidigt så har jag bestämt mig för att rensa i bokhyllan och lägga ner ytterligare en kartong böcker i källaren (eller åtminstone ställa i hallen för vidare färd mot källarförrådet). Den här gången ska jag vara ordentlig och skriver upp titlar, författare och lite annan info på ett excelblad.

Jag passar också på att skriva upp de titlar som saknas i min bokhylla, antingen för att de försvunnit (lånats ut men inte returnerats) eller för att jag faktiskt inte äger dem. Det ska så småninom bli en lista att ha med till bokhandlare och antikvariat.

Eftersom vädret är av blandad karaktär i Göteborg passar detta jobb rätt bra men för att inte fastnat helt i böckernas våld så har jag bokat biobesök med A.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

