Ett eget rum

juli 27, 2009

Sedan i lördags…

Filed under: Böcker — klotho @ 21:38

…har jag läst ut:

Lurituri av Gunnel Linde (omläsning, men antagligen minst 25 år sen sist)

Lurituri reser bort av Gunnel Linde (omläsning, men antagligen minst 25 år sen sist)

1222 m ö h av Anne Holt

Rött stoft av Ann Cleeves

Döden går i kloster av Mary Stewart (visade sig vara omläsning, kände igen mig efter en tredjedel)

Med mord på menyn av Diane Mott Davidson

Påbörjat:

Bittert arv av Kiran Desai (sid 63)

Mord efter schema av Charlotte Armstrong (sid 18)

Livets gåtor Jane Austen av Vivi Edström (sid 15)

Rätt bra jobbat med tanke på att jag varit social hela dagarna och fått ägna sena kvällar och nätter åt att läsa.

2 kommentarer »

  1. Åh herrejösses! Sex avslutade och tre påbörjade på tre dagar. Kunde jag läsa i den takten så hade jag inte behövt oroa mig så mycket över de snart 100 olästa böckerna som står i mina hyllor…😉

    Hur tycker du att Bittert arv är hittills? Jag funderar skarpt på läsning, men tycker mig få så skilda åsikter om den (jojo, det är min egen åsikt som räknas men man blir ju mer och mindre peppad att börja när man läser så blandad kritik).

    Kommentar av Lisa — juli 28, 2009 @ 10:24 | Svara

    • Sent svar, men tja, det har ju inte varit direkt svårlästa böcker om man säger så.🙂 Eller ansträngande. Jag gillade så långt jag läste i Bittert arv men vet inte riktigt var jag gjort av boken just nu så jag har inte kommit längre i boken.

      Kommentar av klotho — augusti 9, 2009 @ 19:33 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

