Ett eget rum

december 31, 2009

Den sista dagen inför år 2010

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 15:01

Min dator fungerar igen och alla virusskydd är uppdaterade. Man kan väl säga att jag fick det som en för tidig julklapp av en sysslolös svåger (som är så nördigt jobbfixerad att han har med sig ett litet usb-minne med praktiska program även på ledig tid). Helgen innan jul fick jag oväntat besök av syster med familj och mot bättre vetande sade jag ok till det, fast jag var så trött att jag nästan började gråta vid tanken på att ha fyra personer stormandes omkring i min lägenhet (ja, svågern stormar inte så mycket men det gör de andra tre). Det blev dock bra och roligt, och jag hann få en tupplur innan de kom och kunde sova ut natten som kom. Jag gjorde knäck med yngste systersonen och kyckling med julmustsås till familjen och svågern ägnade några timmar åt att få min dator funktionsduglig.

Sensommar eller kanske var det tidig höst, det har gått så lång tid nu att jag inte riktigt kommer ihåg när det skedde så började min dator krångla och sen försvann virusskyddet och det hela slutade med att jag inte längre använde datorn och hela tiden planerade att få det fixat. Det kolliderade med en intensiv period på mitt arbete så vad jag tänkte blev inte riktigt vad jag gjorde. Oktober och november blev månader då jag jobbade och sov. Jag vet att jag gjorde andra saker också, men kan inte riktigt komma ihåg det. Hösten 2009 kommer för  evigt att vara insvept i ett dimmigt töcken.

Bloggen var först ett dåligt samvete men när tiden gick så blev den förpassad till ett dimmigt minne,  jag hann ju inte ens läsa andra bloggar. Det var tidningarna som ögnades igenom på lunchen, men sällan någonting annat.

December kom med kyla och snö och faktiskt en ljusning när det gäller orken. Jag stupade inte längre i säng så fort jag kom hem från jobbet. Jag upptäckte den fantastiska reservationsmöjligheten på biblioteket och istället för att åka runt till massa olika bibliotek fick jag böckerna jag ville läsa till mitt ”hemmabibliotek”. Jag invigde julledigheten med en underbar konsert på Nefertiti med Daniel Lemma och hans vänner. Jag firade jul med att få en praktförkylning av min syster och var däckad i fem dagar.

Igår kväll och idag har jag ägnat mig åt att baka baguetter med surdeg och jag hoppas vid gud att de blir goda, för det är inte sannolikt att jag kommer spendera så mycket tid på att baka bröd igen. Sen bestämde jag mig för att skriva dessa rader och fundera lite över 2010.

Förra årets nyårslöfte, att gå på 4 konserter lyckades jag hålla med råge. Inför 2010 höjer jag ribban till 8 konserter. (Jag vill att nyårslöftet skall vara ett löfte och en längtan efter något som man vill infria och detta är mer sannolikhet att det kommer att ske än att jag blir en bättre, smalare, snällare människa eller vad man kan tänka sig att ge som nyårslöfte).

Jag ska också börja skriva i bloggen igen, jag har trots allt saknat det  och framförallt saknat kontakten med andra bloggare.

Med hopp om ett gott nytt 2010 lämnar jag 2009 bakom mig.

6 kommentarer »

  1. Åh, jag har saknat dig! Välkommen tillbaks till blogglivet! Skönt att höra att du lever! Gott slut och gott nytt!

    Kommentar av Vixxtoria — december 31, 2009 @ 20:07 | Svara

    • Tackar! Jag har saknat dig och blogglivet också, men puffat in det i ett mörkt och dammigt hörn och tänkt ”sen”. Önskar dig ett gott bokår 2010!🙂

      Kommentar av klotho — januari 2, 2010 @ 20:56 | Svara

  2. Du är tillbaka! Härligt, började nästan bli lite orolig. Gott nytt år!

    Kommentar av Lilla O — januari 3, 2010 @ 16:58 | Svara

  3. Välkommen tillbaka!

    Kommentar av snowflake — januari 6, 2010 @ 01:29 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

