Ett eget rum

januari 2, 2010

Bokläsandet de första dagarna på det nya året

Filed under: Böcker — klotho @ 21:15

Jag har inte läst några nya böcker ännu, utan ägnat mig att rota runt bland gamla. Tittat och dreglat över bilder i At home with books och Inred med böcker. Funderat över sävlig rotsakssoppa med kryddost alternativt pilsnerkalops i boken Långkok av Jens Linder. Hittade Sjungande sand av Josephine Tey på Bokbörsen (och säljaren var grymt snabb med att skicka den i mellandagarna), läste den och insåg att jag glömt det mesta så ”mördaren” var inte helt självklar för mig.

Har börjat i Blixt Jacksons öden och äventyr av William Kowalski* samt i Morden i Buttle av Annika Bryn, men inte fängslats utan smitit ifrån dem ungefär en kvart in i båda böckerna.

Sparar på min julklappsbok ett tag till: Katt i Warszawa och andra berättelser om livet under kommunismen av Slavenka Draculic.

Väntar på att det blir vardag så att mina reservationer på dessa ännu helt okända titlar (har bara läst ”baksidestexten”) på biblioteket kan hämtas ut:

Den motvillige kommunisten av Colin Cotterill

Skeppet av Stefán Máni

*= Gillade Eddies oäkting men inte Den goda grannen av honom, den sistnämnda läste jag inte ens ut.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

