Ett eget rum

januari 23, 2010

Skorpor med varm choklad

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 21:24

Idag har jag ägnat mig åt att ha ont i ryggen och gå lätt framåtlutad. Vaknade med värk i ländryggen och den blev inte bättre under dagen. Värktabletter brukar jag aldrig ha hemma när jag behöver det, men efter lite grubblerier hittade jag en ask med VoltarenT som jag någon gång köpt i ”bra-att-ha”-syfte.  De gjorde att den värsta värken släppte, men min planerade ”göra-allt”-dag krympte till att ”tvätta det nödvändigaste”.

Ikväll så stod valet mellan gröt eller skorpor till middag*, så jag gjorde varm choklad och doppade fullkornsskorpor där i. Något som jag inte har gjort sen tonåren vad jag kan påminna mig. Nu måste jag dock äta upp överdelarna också. När jag och min syster i vår barndom åt skorpor så var det underdelar som gällde för oss båda, så mamma hade fullt sjå att knapra överdelsskorpor.

*= För att jag av ren lathet inte orkade fixa till något mer avancerat och middagsliknande.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

