Ett eget rum

januari 24, 2010

En perfekt söndag*

Filed under: Blandat svammel,Shopping — klotho @ 17:23

Det startade med brunch på Ritz, med helt okej urval av mat. Godast var minismothies och det nybakade brödet. M1 gillade sillen och jag undvek det mesta av det småvarma, är inte svag vare sig för grillade revben, kycklingvingar eller janssons.  Volymen var dock väl hög och det var lite dåligt med påfyllning av rätterna, positivt för vår del var att det var inte ens antydan till fullt där, men det är ju inte lika roligt för Ritz.

M1 och jag bytte våra julklappar också, till stor belåtenhet för båda. (M1 hade fått sin inslagen i julklappspapper i affären när hon köpte presenten för någon vecka sen, samt fått med sig resterande julklappspapper hem för det var den sista julklappen för 2009 som slogs in enligt personalen i affären).

Efter det blev det apoteksbesök, där en lämplig cocktail av smärtstillande medel samlades ihop av M1 (fördelen med att ha med henne är att hon går strikt på ingredienserna och bryr sig inte märke) för min onda rygg. Därefter lite roligare shopping. Jag kom hem med fyra tröjor som inte var planerade, två till ordinarie pris och två till halva reapriset, så på det stora hela är jag nöjd.

*=Jag misstänker att M3 föredrar en skidtur med korvgrillning i skogen, men för två stadsråttor som M1 och mig var detta perfekt.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

