Ett eget rum

januari 31, 2010

Helgblogg snarare än vardagsvarianten

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 15:03

Just nu så känns det som om min blogg tillhör helgens nöjen snarare än vardagens. Sist jag var inne på bloggen var förra söndagen och nu är det söndag igen…

Jag avslutade veckan med att återigen vara den sista som lämnade kontoret och att ha tryckt ihop arbetstid motsvarande sex dagar på fem. I fredags kväll var jag så trött att jag var gråtfärdig när jag väl kom iväg. Väl hemma fick mobilen signalen på ljudlöst och den stationära telefonluren lades av, allt för att inte riskera att ens höra en telefonsignal

Hoppas dock på bättring för nu sade jag väldigt tydligt till min chef att en omprioritering av arbetsuppgifter måste ske för nu är jag trött på snedfördelningen som är. En sjuk kollega kan givetvis inte hjälpa att det blir frånvaro, men när det kommer till friska kollegor och bristande vilja så går det att åtgärda. Jag har ägnat mig åt telefonterapi tillsammans med M1 idag, jag fick beklaga mig helhjärtat och hon lyssnade instämmande. Sen fick hon också beklaga sig helhjärtat över sin arbetsplats, kollegor och chef och jag i min tur lyssnade instämmande. En win-winsituation som inte bara gör att vi får utlopp för våra frustrationer, man får också en annan persons syn på det hela.

Ikväll så blir det film igen, men först klockan 20.00 och mina blommor, som slokat betänkligt, har fått vatten. Nu ska jag fixa mat och sen ska jag nog försöka få in den rena tvätten i garderoben, och hinna läsa lite på min försenade biblioteksbok som jag måste få tillbaka till biblioteket.

2 kommentarer »

  1. Usch. Låter inte som nån vidare arbetssituation. Hoppas din chef tillhör sorten som både lyssnar och åtgärdar. Och att helgen medfört välbehövlig vila.

    Kommentar av Vixxtoria — januari 31, 2010 @ 22:22 | Svara

    • Mjae, inte fullt ut. Men det blev vila i helgen, och bio. Idag tisdag har det gjorts en plan för omstrukturering av arbetsuppgifter men eftersom två av sex personer är sjuka så går det inte att genomföra riktigt än. Usch! Känner mig gnällig, men det stjäl så otroligt mycket ork och energi från mig.

      Kommentar av klotho — februari 2, 2010 @ 17:50 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

