Ett eget rum

februari 7, 2010

Vad jag gjort och vad jag inte gjort under söndagen

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 21:39

Idag gick jag på morgonfilm (och ägnade mig åt medelålderssänkande verksamhet), därefter åkte jag och handlade mjölk och glass. Läste lite när jag kom men insåg att det faktiskt är februari och hastigheten  på mitt mobila bredband har höjts till normal status (jag blev straffsänkt för jag tittat för mycket på SvtPlay under januari månad) så jag betade av tre program av På spåret på raken (och konstaterade att Johanna Koljonen är briljant och rolig och Doreen Månsson kanske inte är lika briljant men otroligt rolig i sina kommentarer och minspel). Sen ringde M3 och vi diskuterade filmfestivalen, deras filmer och inriktningen på festivalen och därefter såg jag det senaste På spåret-programmet och kunde inte bestämma mig för vilken känsla som var starkast. Att det var kul att Jessica och Hans vann men väldigt tråkigt att Lena och Bo förlorade. Svåra val när man gillar båda lagen.

Vad jag inte gjorde: ställde in disken i diskmaskinen, tog fram diverse ingredienser och gjorde matlådor, sorterade tvätt, slängde sopsortering som papper, glas och dylikt, dammsög, dammade, torkade golv, vattnade blommor (fast de fick faktiskt vatten förra helgen…), plockade undan julpyntet som står i hallen och i ett hörn av vardagsrummet, sorterade upp lästa biblioteksböcker, gick ner i källaren med resväskorna, uppdaterade mig bland favoritbloggarna, ögnade igenom spanskaboken inför kursstart på tisdag eller skrev om filmerna jag sett under veckan,

2 kommentarer »

  1. Håller med om att det var ett svårt val mellan lagen i fredags, men jag är lite småkär i både Jessica och Hans så det var allt rätt lag ändå. Håller också med dig om Koljanen och Doreen.

    Kommentar av Lilla O — februari 8, 2010 @ 07:55 | Svara

    • Så snabb jag är att svara…not. Sorry, är inte flitig på nätet för tillfället. Visst är det jobbigt att behöva välja.🙂 För man har ju ändå vissa favoriter. Koljanen bara växer och växer och Birro bör vara glad och tacksam över att få en partner med en så rörlig och välfylld hjärna.

      Kommentar av klotho — februari 15, 2010 @ 20:06 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

