Ett eget rum

mars 1, 2010

Metro 2033: den sista tillflykten eller nackdelen med reserverade biblioteksböcker

Filed under: Böcker,Läsning — klotho @ 21:39

Nackdelen med att reservera populära böcker är att man måste vara snabb med att läsa ut dem, för de går inte att förlänga, andra står ju på kö för dem. Fullt förståeligt, men aningen stressande för mig just nu. Inser att jag får lämna tillbaka Metro 2033 för jag kommer aldrig hinna läsa ut den innan onsdag. Jag har varit lite slö med att läsa den, har valt andra böcker istället som känts mer tillgängliga. Framtidsskildringar är vanligtvis inte min typ av litteratur och den här är rätt otäck enligt min mening, men jag har en förkärlek för ryssar och när de väl blir översatta till svenska så gäller det att passa på.

Men för den här gången får jag helt enkelt passa och överlåta Dmitrij Gluchovskij (Dmitry A Glukhovsky eller Дмитрий Глуховский) och Metro 2033 till nästa person i bibliotekskön. Dessutom ska jag kanske läsa den när det är sommar och ljusa kvällar, istället för mörka vinterkvällar.

2 kommentarer »

  1. …. Hm. Eller så behåller man böckerna, läser ut dem, och betalar förseningsavgiften.

    Om man inte är väluppfostrad alltså (och vissa dagar är inte jag det).

    Kommentar av Vixxtoria — mars 3, 2010 @ 00:10 | Svara

    • Men jag får så dåligt samvete och tänker på den stackars människa som får vänta ännu några dagar extra på den efterlängtade boken och vill undvika förbannelser. Sådana som jag själv skickar ut när jag längtar efter en reserverad bok och ser att tidigare låntagare in lämnat tillbaka i tid. 🙂

      Kommentar av klotho — mars 3, 2010 @ 10:26 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

