Ett eget rum

mars 28, 2010

Brutet löfte

Filed under: Böcker,Shopping,Utflykter — klotho @ 21:04

Ibland måste man helt enkelt bryta sina löften, i lördags så blev det en sådan dag. Jag hälsade på min mammalediga kollega på i hennes hem på Tjörn och jag erkänner att det var jag som föreslog loppisbesöket. Att såhär i efterhand hävda att jag bara ”ville titta” känns inte helt ärligt, men jag var å andra sidan inte jakt efter någonting utan har ändå ett visst fog för att säga ”spaning”. Jag fingrade på rätt många föremål men lade ifrån mig dem, förutom den lilla glasugglan som fullkomligt skrek åt mig att ge den ett hem.

Bokutbudet så först inte så givande ut men, men vid en närmare granskning så hittade jag fem böcker som jag lite latent/halvhjärtat letat efter. Jag har ingen lista med böcker i handväskan med titlar jag är på jakt efter (och det är faktiskt besvärligt ibland när minnet spelar mig små spratt) utan tror att jag kommer ihåg alla böcker som jag faktiskt skulle vilja äga (det gör jag inte). Först sprang jag på Hallarna av Émile Zola som jag gärna velat ha, efter det så var det I hennes skor av Jennifer Weiner som jag missat på bokrean och som grädde på moset, alla tre delarna av Alberte-serien av Cora Sandel. Fem böcker och en uggla för 40 kronor var helt enkelt för bra för att avstå från och dessutom kan jag pricka av titlarna från min ”mentala vill-ha-lista”. Att det fortfarande är mars och därmed shoppingfri månad…tja, det är helt enkelt sånt som händer och jag har aldrig haft en stark karaktär (framförallt när det gäller böcker).

2 kommentarer »

  1. Det var ju fina fynd, Sandel-serien speciellt.

    Kommentar av snowflake — mars 29, 2010 @ 14:53 | Svara

    • Sandel-böckerna är ännu finare i verkligheten, och lyckligtvis uppsprättade. Det är så deprimerande att köpa böcker som inte någonsin blivit uppsprättade och lästa. Zola riskerar tyvärr att bli lösbladssystem.

      Kommentar av klotho — mars 29, 2010 @ 16:11 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

