Ett eget rum

april 2, 2010

Den långa fredagen

Filed under: Mat,Samhället i stort och smått,Shopping — klotho @ 15:46

Jag har svurit över storhelger och allt som ska pressas in på de dagar man arbetar, men igår kom jag och ena kollegan iväg strax efter 1500, den magiska tidpunkt då vi kan lämna arbetet dag före helgdag, om ”arbetet så tillåter” icke att förglömma. Inga kriser uppstod i sista stund och jag skrev in min out-of-office meddelande med påpekande om att det minsann är offentlig helgdag på fredag och måndag i Sverige. Både fransmän och ungrare jobbar idag och jag skänker en medlidsam tanke åt dem medan jag ägnar mig åt T-Rex och Volbeat på Spotify (G om du läser det här så har du fått din efterlängtade inbjudan till Spotify nu!) och surfar runt medan jag njuter av en stillsam fredag i soffan.

När jag köpte glass och parmesanost på ICA igår, mellan varuberg och småsvettiga och stressiga män och kvinnor så skänkte jag en tacksamhetens tanke att jag iaf slipper stressa för att påskhandla. Mitt bidrag är redan inköpt och först imorgon så far jag på påskfirande hos släkten.

Om jag kan skaka fram lite inspiration ska jag berätta om Agora, filmen om Hypatia och Orestien, Noréns första uppsättning som konstnärlig ledare på Folkteatern, båda sevärda upplevelser på sitt sätt.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

