Ett eget rum

juli 19, 2010

För snabbt…

Filed under: Böcker,Köpstopp,Läsning — klotho @ 17:33

Jag bestämde mig för att förgylla min blivande semester och köpa några böcker att njuta av under ledigheten. Jag har aktivt dragit ner på köpandet av nya böcker sen i vintras och försöker utnyttja bibliotekets resurser i allt högre grad (de förseningsavgifter jag råkar ut för är ändå lägre än om jag köpt böckerna). Men, när det gäller nyutkomna böcker så gäller det att vara snabb på reservationsknappen och där har jag nog varit aningen saktfärdig för tillfället. Så saktfärdig att jag inte kommer få de läsa de önskade böckerna under min semester så jag bestämde mig för att aktivera adlibris och åtminstone köpa ett par. Det gjorde jag igår, nu har adlibris skickat böckerna och det är lite illavarslande eftersom jag inte har någon som helst karaktär när det gäller att spara läsandet så jag får låta dem ligga kvar på posten (ICA) några dagar. Det bästa vore egentligen om jag kunde hämta ut dem en och en, fast det tror jag inte postkassörskan går med på.

De titlar som alldeles snart anländer till en ICA-affär nära mig är:

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

